|
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΟΙ ΡΙΨΕΙΣ
Υλικό
Κορδέλες και ράβδοι διαφόρων μεγεθών για να χρησιμοποιηθούν ως
μονάδες μέτρησης.Μπάλες μικρές
κατάλληλες για να τις πετάξουν τα παιδιά.
Δραστηριότητα
Κάθε παιδί παίρνει μία μπάλα και προσπαθεί να τη πετάξει όσο πιο μακριά μπορεί.
Πόσο μακριά την πέταξε ο καθένας; Ποιος είναι ο πρώτος νικητής, ποιος ο
δεύτερος, ποιος επόμενος;………ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ: Αντί για ρίψη, μπορούμε να κάνουμε άλματα, ή βάδην για κάποια
δευτερόλεπτα….
Άξονας
Μεγεθών
Μαθηματικό
περιεχόμενο
Μήκος: αναγνώριση μεγέθους,(αναπαράσταση
της γραμμής που θα μετρήσουν)
Σύγκρισης μήκους: επιλογή διαδικασίας
Μέτρηση μήκους: Επιλογή κατάλληλης
μονάδας, καταμέτρηση, (προσθετική ιδιότητα)
Διάταξη μήκους: μεταβατική ιδιότητα του
μήκους
Παρατηρήσεις:
-
Τα παιδιά δεν πρέπει να ρίξουν τη μπάλα (η να
πηδήξουν, ή να περπατήσουν), προς την ίδια κατεύθυνση για να μην
είναι δυνατή η άμεση σύγκριση.
-
Δεν είναι εμφανές τι ακριβώς θα μετρήσουν για
να βρούνε τον νικητή. Πρέπει να σχεδιάσουν την γραμμή και
μάλιστα όσο το δυνατόν πιο ευθεία. Έτσι, αναδεικνύεται η μορφή
του μεγέθους (μήκος έχουν οι γραμμές).
-
Η ύπαρξη ράβδων πολλών μεγεθών αναδεικνύει
την αναγκαιότητα χρήσης μιας μονάδας, για να είναι δυνατή η
σύγκριση.
-
Η ανακήρυξη των νικητών αποτελεί ισχυρό
κίνητρο για να ελέγξουν τα παιδιά τη σωστή μέτρηση (όχι κενά
ανάμεσα στις ράβδους, τοποθέτηση σε ευθεία γραμμή).
Περιβάλλον
Μεσοχώρος
Εμπράγματο
Τύπος ενεργειών
Αναπαραγωγή μεγέθους: η ρίψη και η σχεδίαση
της απόστασης
Σύγκριση μεγέθους
Μέτρηση μεγέθους
Είδος δραστηριότητας
Κατασκευή μεγέθους
Σύγκριση μεγέθους
Μέτρηση μεγέθους με χρήση κατάλληλης μονάδας
|