ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

ΠΑΖΛ ΣΧΗΜΑΤΩΝ: ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ

 

 

Υλικό

1 τετράγωνο από λευκό χαρτόνι πλευράς 30 εκατοστών και

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 1: 4 τετράγωνα από χρωματιστό χαρτόνι πλευράς 15 εκατοστών

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 2: 9 τετράγωνα από χρωματιστό χαρτόνι πλευράς 10 εκατοστών

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 3: 2 ορθογώνια από χρωματιστό χαρτόνι με πλευρές 30 και 15 εκατοστά το κάθε ένα

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 4: 3 ορθογώνια από χρωματιστό χαρτόνι με πλευρές 30 και 10 εκατοστά το κάθε ένα

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 5: 2 ορθογώνια και ισοσκελή τρίγωνα από χρωματιστό χαρτόνι με κάθετες πλευρές με μήκος 30 εκατοστά η κάθε μία

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 6: 4 ορθογώνια τρίγωνα από χρωματιστό χαρτόνι με κάθετες πλευρές με μήκος 30 εκατοστά και 15 εκατοστά η κάθε μία

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 7: 4 ορθογώνια και ισοσκελή τρίγωνα από χρωματιστό χαρτόνι με την υποτείνουσα μήκους 15 εκατοστών

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 8: Συνδυασμός διαφορετικών σχημάτων από τα σχήματα που υπάρχουν στο σχήμα ανάλυσης τετραγώνου, π.χ.

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 8α: 2 τετράγωνα πλευράς 15 εκατοστών και δύο ορθογώνια με πλευρές 30 και 7,5 εκατοστά το κάθε ένα

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 8β: 2 τετράγωνα πλευράς 15 εκατοστών και δύο ορθογώνια τρίγωνα με τις κάθετες πλευρές 30 και 15 εκατοστά το κάθε ένα


Δραστηριότητα

Ζητάμε από τα παιδιά να κολλήσουν τα σχήματα από χρωματιστό χαρτόνι στο μεγάλο λευκό τετράγωνο έτσι ώστε να το καλύψουν όλο.

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 1

 

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 2

 

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 3

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 4

 

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 5

 

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 6

 

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 7

 

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 8

 

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 8α

 

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 8β

 


’ξονας

Γεωμετρικός

Μαθηματικό περιεχόμενο

Τετράγωνο

Αναγνώριση και μελέτη τετραγώνου: ανάλυση του τετραγώνου και ανάδειξη των στοιχείων του

  • Ορθές γωνίες

  • Ίσες πλευρές

  • ’ξονες συμμετρίας

Σχέσεις τετραγώνου και άλλων σχημάτων: με πόσα και με ποια σχήματα φτιάχνεται ένα τετράγωνο

  • Δύο τρίγωνα φτιάχνουν ένα τετράγωνο

  • Δύο ορθογώνια φτιάχνουν ένα τετράγωνο

  • Δύο τετράγωνα δεν φτιάχνουν ένα τετράγωνο...

Παρατηρήσεις:

  1. Η δραστηριότητα αυτή εισάγει και εξασκεί στη διαδικασία κάλυψης ενός σχήματος, η οποία αποτελεί απαραίτητη διαδικασία για τη μέτρηση μεγεθών.

  2. Ανάλογα με την εμπειρία και τις ικανότητες των παιδιών, η δραστηριότητα μπορεί να επεκταθεί περιλαμβάνοντας στο υλικό περισσότερα σχήματα από εκείνα που είναι απαραίτητα για το γέμισμα του τετραγώνου.

  3. Αν θέλουμε να εξασκήσουμε και τη λεπτή κινητικότητα, μπορούμε να δώσουμε τα σχήματα του υλικού σχεδιασμένα σε χαρτόνι και τα παιδιά να τα κόψουν πριν τα χρησιμοποιήσουν.

Περιβάλλον

Μικροχώρος

Τύπος ενεργειών

Κατασκευή

Είδος δραστηριότητας

Γέμισμα σχημάτων

 

 

Πηγή: Zimmermann G. (1986): Activités Mathématiques (les apprentissages préscolaires), Tours: Nathan (pp. 45-46)