1 ορθογώνιο παραλληλόγραμμο από λευκό χαρτόνι με πλευρές 40 και 20
εκατοστών η κάθε μία καιΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 1: 2 τετράγωνα από
χρωματιστό χαρτόνι πλευράς 20 εκατοστών
ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 2: 2 ορθογώνια από χρωματιστό χαρτόνι πλευρών 40
και 10 εκατοστών το κάθε ένα
ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 3: 3 ορθογώνια από χρωματιστό χαρτόνι με πλευρές
13,3 και 20 εκατοστά το κάθε ένα
ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 4: 4 ορθογώνια από χρωματιστό χαρτόνι με πλευρές
20 και 10 εκατοστά το κάθε ένα
ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 5: 2 ορθογώνια τρίγωνα από χρωματιστό χαρτόνι με
κάθετες πλευρές με μήκος 40 και 20 εκατοστά το κάθε ένα
ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 6: 2 ισοσκελή τρίγωνα από χρωματιστό χαρτόνι με
βάση 40 εκατοστά και 2 ισοσκελή τρίγωνα από χρωματιστό χαρτόνι με
βάση 20 εκατοστά το κάθε ένα
ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 7: 1 ορθογώνιο παραλληλόγραμμο με πλευρές 10 και
20 εκατοστά και 2 ορθογώνια τρίγωνα από χρωματιστό χαρτόνι με τις
κάθετες πλευρές 20 και 30 εκατοστά το κάθε ένα
ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 8: 1 τετράγωνο πλευράς 20 εκατοστών και 2
ορθογώνια και ισοσκελή τρίγωνα με κάθετες πλευρές μήκους 20
εκατοστών το κάθε ένα
Ορθογώνιο παραλληλόγραμμο
Αναγνώριση και μελέτη ορθογωνίου
παραλληλογράμμου: ανάλυση του ορθογωνίου παραλληλογράμμου και
ανάδειξη των στοιχείων του
-
Ορθές γωνίες
-
’ξονες συμμετρίας
Σχέσεις ορθογωνίου παραλληλογράμμου και άλλων
σχημάτων: με πόσα και με ποια σχήματα φτιάχνεται ένα ορθογώνιο
παραλληλόγραμμο
-
Δύο ορθογώνια φτιάχνουν ένα ορθογώνιο
παραλληλόγραμμο
-
Τρία, τέσσερα, ... ορθογώνια φτιάχνουν ένα
ορθογώνιο παραλληλόγραμμο
-
Δύο τετράγωνα είναι δυνατόν να σχηματίσουν ένα
ορθογώνιο παραλληλόγραμμο
-
Δύο τρίγωνα φτιάχνουν ένα ορθογώνιο
παραλληλόγραμμο
-
Δύο ζεύγη άνισων τριγώνων φτιάχνουν ένα
ορθογώνιο παραλληλόγραμμο...
Παρατηρήσεις:
-
Η δραστηριότητα αυτή εισάγει και εξασκεί στη
διαδικασία κάλυψης ενός σχήματος, η οποία αποτελεί απαραίτητη
διαδικασία για τη μέτρηση μεγεθών.
-
Ανάλογα με την εμπειρία και τις ικανότητες των
παιδιών, η δραστηριότητα μπορεί να επεκταθεί περιλαμβάνοντας στο
υλικό περισσότερα σχήματα από εκείνα που είναι απαραίτητα για το
γέμισμα του σχήματος.
-
Αν θέλουμε να εξασκήσουμε και τη λεπτή
κινητικότητα, μπορούμε να δώσουμε τα σχήματα του υλικού
σχεδιασμένα σε χαρτόνι και τα παιδιά να τα κόψουν πριν τα
χρησιμοποιήσουν.