ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

ΠΑΖΛ ΣΧΗΜΑΤΩΝ: ΟΡΘΟΓΩΝΙΟ (ΙΣΟΣΚΕΛΕΣ) ΤΡΙΓΩΝΟ

 

 

Υλικό

1 ορθογώνιο ισοσκελές τρίγωνο από λευκό χαρτόνι με κάθετες πλευρές 30 εκατοστών η κάθε μία και

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 1: 2 ορθογώνια τρίγωνα από χρωματιστό χαρτόνι με την υποτείνουσά τους μήκους 30 εκατοστών.

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 2: 1 τετράγωνο από χρωματιστό χαρτόνι πλευράς 15 εκατοστών και 2 ορθογώνια ισοσκελή τρίγωνα από χρωματιστό χαρτόνι με κάθετες πλευρές 15 εκατοστών το κάθε ένα.

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 3: 4 ορθογώνια ισοσκελή τρίγωνα από χρωματιστό χαρτόνι με κάθετες πλευρές 15 εκατοστών το κάθε ένα.


Δραστηριότητα

Ζητάμε από τα παιδιά να κολλήσουν τα σχήματα από χρωματιστό χαρτόνι στο μεγάλο λευκό ορθογώνιο έτσι ώστε να το καλύψουν όλο.

 

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 1

 

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 2

 

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 3


’ξονας

Γεωμετρικός

Μαθηματικό περιεχόμενο

Ορθογώνιο (ισοσκελές) τρίγωνο

Αναγνώριση και μελέτη ορθογωνίου (ισοσκελούς) τριγώνου: ανάλυση του ορθογωνίου τριγώνου και ανάδειξη των στοιχείων του

  • Ορθή γωνία

  • ’ξονας συμμετρίας

Σχέσεις ορθογωνίου τριγώνου και άλλων σχημάτων: με πόσα και με ποια σχήματα φτιάχνεται ένα ορθογώνιο τρίγωνο

  • Δύο ορθογώνια τρίγωνα φτιάχνουν ένα ορθογώνιο τρίγωνο

  • Τέσσερα ορθογώνια τρίγωνα φτιάχνουν ένα ορθογώνιο τρίγωνο

  • Ένα τετράγωνο και δύο ορθογώνια τρίγωνα φτιάχνουν ένα ορθογώνιο τρίγωνο

  • Δύο ορθογώνια τρίγωνα φτιάχνουν ένα τετράγωνο (σύγκριση παραλλαγής 2 και παραλλαγής 3

Παρατηρήσεις:

  1. Η δραστηριότητα αυτή εισάγει και εξασκεί στη διαδικασία κάλυψης ενός σχήματος, η οποία αποτελεί απαραίτητη διαδικασία για τη μέτρηση μεγεθών.

  2. Ανάλογα με την εμπειρία και τις ικανότητες των παιδιών, η δραστηριότητα μπορεί να επεκταθεί περιλαμβάνοντας στο υλικό περισσότερα σχήματα από εκείνα που είναι απαραίτητα για το γέμισμα του σχήματος.

  3. Αν θέλουμε να εξασκήσουμε και τη λεπτή κινητικότητα, μπορούμε να δώσουμε τα σχήματα του υλικού σχεδιασμένα σε χαρτόνι και τα παιδιά να τα κόψουν πριν τα χρησιμοποιήσουν.

Περιβάλλον

Μικροχώρος

Τύπος ενεργειών

Κατασκευή

Είδος δραστηριότητας

Γέμισμα σχημάτων

 

 

Πηγή: Zimmermann G. (1986): Activités Mathématiques (les apprentissages préscolaires), Tours: Nathan (pp. 45-46)