ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ (3)
Υλικό
Για ένα ζευγάρι:
1 χαρτόνι με σχεδιασμένο ένα σχηματισμό σαν τον παρακάτω.
2 σχήματα από χαρτόνι ίδιο για κάθε ένα από τα σχήματα του
σχηματισμού, σε ίδιο χρώμα με τα σχήματα του σχηματισμού, αλλά σε
διαφορετικές διαστάσεις.
Δραστηριότητα
Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια και κάθονται
πλάτη με πλάτη. Το ένα παιδί, ο πομπός, παίρνει το χαρτόνι με τον
σχηματισμό. Το άλλο, ο δέκτης, παίρνει ένα λευκό χαρτόνι και τα
σχήματα από χαρτόνι. Ο πομπός πρέπει να δώσει οδηγίες στον δέκτη για
να φτιάξει αυτός τον σχηματισμό (που δεν το έχει δει).
’ξονας
Γεωμετρικός, Μεγεθών
Μαθηματικό
περιεχόμενο
Εξάσκηση στις χωρικές σχέσεις
Αναγνώριση σχημάτων
Διαφοροποίηση σχημάτων
Σύγκριση μεγεθών: π.χ. ορθογώνιο με πλευρά
ίση με αυτή του τετραγώνου
Παρατηρήσεις:
-
Η δραστηριότητα αυτή δίνει την ευκαιρία στα
παιδιά να χρησιμοποιήσουν λεξιλόγιο σχετικό με το χώρο, και τα
σχήματα (λεκτική περιγραφή) και να συνδυάσουν δύο διαφορετικούς
τρόπους αναπαράστασης του χώρου: εικονικός (σχήματα) και
λεκτικός (περιγραφή).
-
Τα σχήματα του πομπού και του δέκτη είναι σε
ίδιο χρώμα για να επικεντρωθούν τα παιδιά στο μέγεθος και έτσι
να μπορεί, σε περίπτωση δυσκολίας με τα σχήματα να λειτουργεί το
χρώμα ως κριτήριο αναγνώρισής τους.
-
Αν θέλουμε να δουλέψουμε και τη διαφοροποίηση
σχημάτων, τότε τα σχήματα πρέπει να έχουν διαφορετικό χρώμα από
αυτά του σχηματισμού.
Περιβάλλον
Γεωμετρικός: Μικροχώρος
Μεγεθών: Μικροχώρος
Τύπος ενεργειών
Γεωμετρικός: Κατασκευή
Γεωμετρικός: Μετασχηματισμός πληροφοριών σε άλλο κώδικα
Μεγεθών: Σύγκριση μεγεθών
Είδος δραστηριότητας
Γεωμετρικός: Κατασκευή σχημάτων
Μεγεθών: Σύγκριση μεγεθών
|