ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΚΟΥΤΙΑ (1)
Υλικό
10 τουλάχιστον χαρτονένια κουτιά συσκευασίας σε διάφορες διαστάσεις
για κάθε ομάδα από 4 παιδιά.
Δραστηριότητα
ΦΑΣΗ 1: Παρουσιάζουμε τα κουτιά στο
κέντρο της αίθουσας. Καλούμε τα παιδιά να πάρουν κάποια κουτιά και
να κάνουν ό,τι θέλουν χωρίς όμως να τα χαλάσουν. Η νηπιαγωγός
παίρνει φωτογραφίες από τις κατασκευές των παιδιών
ΦΑΣΗ 2: Η νηπιαγωγός βάζει τις
φωτογραφίες στο τραπέζι και ζητά από κάθε ομάδα παιδιών να πάρει μία
φωτογραφία και να την περιγράψει αρχικά λεκτικά. Στη συνέχεια κάθε
ομάδα πρέπει να αναπαράγει με τα κουτιά την εικόνα της φωτογραφίας.
’ξονας
Γεωμετρικός
Μαθηματικό
περιεχόμενο
Κύβος και Ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο:
εξερεύνηση μορφής, είδη πλευρών, σύνθεση 3-διάστατων σχημάτων
Συσχέτιση 3-διάστατων (κουτιά) με 2-διάστατη
αναπαράσταση (φωτογραφίες)
Παρατηρήσεις:
Η δραστηριότητα αυτή δίνει την ευκαιρία στα
παιδιά να χρησιμοποιήσουν λεξιλόγιο σχετικό με το χώρο, τα σχήματα
και τα μεγέθη (λεκτική περιγραφή της φωτογραφίας) και να συνδυάσουν
τελικά τρεις διαφορετικούς τρόπους αναπαράστασης του χώρου:
εμπράγματος (κουτιά), εικονικός (φωτογραφίες) και λεκτικός
(περιγραφή).
Περιβάλλον
Μεσοχώρος
Τύπος ενεργειών
Κατασκευή και παρατήρηση
Μετασχηματισμός πληροφοριών σε άλλο κώδικα
Είδος δραστηριότητας
Συσχέτιση σχημάτων διαφορετικών διαστάσεων:
(το 3-διαστατο ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο, το 2-διάστατο ορθογώνιο
παραλληλόγραμμο και η 1-διάσταη ακμή)
Πηγή: Dubois C., Fenichel M., Pauvert M. (1993): Se former
pour enseigner les mathématiques (tome 2:
maternelle, grandeur et mesure), Paris: Armand Colin (pp.
56-57)
|