ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΖΥΓΟ 2

 

 

Υλικό

Ο ζυγός τύπου διπλού στατήρα

Δραστηριότητα

Κρεμάμε ένα βάρος στη μία ράβδο (π.χ. στην έβδομη υποδοχή και ένα βάρος στην άλλη σε μικρότερη υποδοχή (π.χ. στην τέταρτη υποδοχή). Τα παιδιά πρέπει να βρούνε σε ποια υποδοχή της δεύτερης ράβδου θα κρεμάσουνε ένα άλλο βάρος για να ισορροπήσει ο ζυγός


Άξονας

Αριθμητικός

Μαθηματικό περιεχόμενο

Πλήθος

Προσθετική ιδιότητα του πλήθους (η ένωση των υποδοχών της δεύτερης ράβδου είναι ίση με το πλήθος των υποδοχών της πρώτης)

Αριθμητική ακολουθία

Απαρίθμηση και καταμέτρηση (για να βρεθεί η κατάλληλη υποδοχή στη δεύτερη ράβδο)

Οργάνωση αριθμητικής ακολουθίας

Σχέσεις μέρους-μέρους-όλου ( τα δύο μέρη της δεύτερης ράβδου δίνουν το όλο, το πλήθος των υποδοχών που αντιστοιχούν στο βάρος της πρώτης ράβδου) – πρόσθεση και αφαίρεση (υπολογισμός της θέσης κατευθείαν χωρίς απαρίθμηση και καταμέτρηση)

Παρατηρήσεις:

  1. Το υλικό επιτρέπει στα παιδιά να δοκιμάζουν και να πειραματίζονται στην προσπάθεια να υπολογίσουν τη σωστή θέση. Η έλλειψη ή η ύπαρξη ισορροπίας λειτουργεί ως μηχανισμός ελέγχου για την ορθότητα της ενέργειας.

  2. Ο ζυγός μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα στάδια εκμάθησης της αριθμητικής ακολουθίας: για την εξάσκηση στην απαρίθμηση, για την ανακάλυψη των προσθετικών σχέσεων, για την εξάσκηση στην αυτοματοποίηση των προσθετικών σχέσεων.

  3. Αν στις υποδοχές του ζυγού υπάρχουν τα αριθμητικά σύμβολα τότε:

  • το μαθηματικό περιεχόμενο συμπεριλαμβάνει την εκμάθηση συμβόλων

  • στις ενέργειες συμπεριλαμβάνεται η συσχέτιση διαφορετικών τύπων αναπαράστασης ποσοτήτων και αριθμών

  • το περιβάλλον εμπεριέχει και συμβολικό πλαίσιο

Περιβάλλον

Εμπράγματο (υποδοχές)

Τύπος ενεργειών

Μέτρηση πλήθους

Τόσες υποδοχές όσες και οι υποδοχές του αρχικού βάρους

Ανάλυση – σύνθεση αριθμών

Το 7 αναλύεται σε 4 και 3.
Το 3 και το 4 συνθέτουν το 7.

Είδος δραστηριότητας

Κατασκευή πλήθους