|
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΖΥΓΟ 1
Υλικό
Ο ζυγός τύπου διπλού στατήρα
Δραστηριότητα
Κρεμάμε ένα βάρος στη μία ράβδο και τα παιδιά
πρέπει να βρούνε σε ποια θέση της άλλης ράβδου θα κρεμάσουνε το
βάρος για να ισορροπήσει ο ζυγός
’ξονας
Αριθμητικός
Μαθηματικό
περιεχόμενο
Αριθμητική ακολουθία: απαρίθμηση και
καταμέτρηση
Παρατηρήσεις:
-
Το υλικό επιτρέπει στα παιδιά να δοκιμάζουν και
να πειραματίζονται στην προσπάθεια να υπολογίσουν τη σωστή θέση.
Η έλλειψη ή η ύπαρξη ισορροπίας λειτουργεί ως μηχανισμός ελέγχου
για την ορθότητα της ενέργειας.
-
Ο ζυγός μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα
στάδια εκμάθησης της αριθμητικής ακολουθίας: για την εξάσκηση
στην απαρίθμηση, για την ανακάλυψη των προσθετικών σχέσεων, για
την εξάσκηση στην αυτοματοποίηση των προσθετικών σχέσεων.
-
Αν στις υποδοχές του ζυγού υπάρχουν τα
αριθμητικά σύμβολα τότε:
-
το μαθηματικό περιεχόμενο συμπεριλαμβάνει
την εκμάθηση συμβόλων
-
στις ενέργειες συμπεριλαμβάνεται η συσχέτιση
διαφορετικών τύπων αναπαράστασης ποσοτήτων και αριθμών
-
το περιβάλλον εμπεριέχει και συμβολικό
πλαίσιο
Περιβάλλον
Εμπράγματο (υποδοχές)
Τύπος ενεργειών
Μέτρηση πλήθους
Τόσες υποδοχές όσες και οι υποδοχές του αρχικού
βάρους
Είδος δραστηριότητας
Κατασκευή πλήθους
|