ΦΑΣΗ 1: Ζητάμε από τα παιδιά να δούνε πόσα κουμπιά έχουν στα
ρούχα τους. Για κάθε κουμπί θα πάρουν μία κάρτα από χρωματιστό
χαρτόνι και θα την κολλήσουν στον πίνακα που έχει ετοιμαστεί για το
σκοπό αυτό. Π.χ.
Μαρία |
Ελένη |
Κώστας |
Γιώργος |
Δημήτρης |
< |
< |
< |
< |
< |
< |
|
< |
< |
< |
< |
|
< |
|
|
< |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΦΑΣΗ 2: Μελετάμε τον πίνακα και βλέπουμε ποιος έχει τα
περισσότερα κουμπιά, ποιος τα λιγότερα, ποιοι έχουν τα ίδια.
Γίνονται τα παιδιά ομάδες με κριτήριο το ίδιο πλήθος από κουμπιά και
μετά οι ομάδες διατάσσονται ως προς το πλήθος. Η ομαδοποίηση, η
ταξινόμηση και η διάταξη (σειροθέτηση) μπορεί να γίνουν είτε
εμπράγματα (τα ίδια τα παιδιά), είτε εικονικά με τις φωτογραφίες των
παιδιών ή κάρτες με τα ονόματά τους
ΦΑΣΗ 3: Την άλλη μέρα ξαναθέτουμε το ίδιο ερώτημα,
συμπληρώνεται ο πίνακας με τα νέα δεδομένα, γίνονται συγκρίσεις,
ομαδοποίηση, ταξινόμηση και διάταξη των νέων δεδομένων. Επιπλέον
γίνονται συγκρίσεις της μεταβολής, δηλαδή ποιος έχει τα πιο πολλά
περισσότερα κουμπιά;
ΦΑΣΗ 4: Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία για δύο ακόμη μέρες.
ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ: Την ίδια δραστηριότητα μπορούμε να την κάνουμε
χρησιμοποιώντας ως δεδομένα τα αποτελέσματα μικρών δημοσκοπήσεων
στην τάξη: Ποιο χρώμα αγαπά κάθε παιδί, ποιο είναι το αγαπημένο
παραμύθι, ποιο φρούτο προτιμάνε………