ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (ΠΝΕ 315 -ΣΕ)
Το μάθημα είναι σεμιναριακό.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Σύμφωνα με τον Οδηγό Σπουδών του Τμήματος, περιλαμβάνει τις παρακάτω θεματικές ενότητες:
1. Ανάλυση ερευνών .
2. Ανάλυση Μεθοδολογίας Ερευνών.
3. Σχεδιασμός Ερευνητικών Εργαλείων.
4. Εφαρμογές.Στο πλαίσιο του Προγράμματος Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών, δημιουργήθηκε μια βιβλιογραφική βάση ερευνών. Στη διάρκεια των σεμιναρίων οι φοιτητές/τριες είχαν τη δυνατότητα να επεξεργαστούν τα δεδομένα αυτής της βάσης, ενώ παράλληλα μπορούσαν να αναζητήσουν νέα ερευνητικά πεδία στο χώρο της Εκπαίδευσης..
Στόχος των εργαστηριακών μαθημάτων είναι η εξοικείωση των φοιτητών με ένα ευρύ φάσμα μεθόδων, προσεγγίσεων και τεχνικών στο χώρο της εκπαιδευτικής έρευνας. Πιο συγκεκριμένα :
Α) Οι φοιτητές/τριες επιστρατεύουν το θεωρητικό υπόβαθρο του μαθήματος (μέθοδοι- τεχνικές έρευνας) για την συλλογή και την ανάλυση ερευνητικών δεδομένων.
Β) Οι φοιτητές/τριες
διαμέσου αυτών των σεμιναριακών ασκήσεων εξοικειώνονται με τη διαδικασία
συγγραφής και παρουσίασης μιας εργασίας.
Γ) Οι φοιτητές/τριες προσεγγίζουν ποικίλες διαστάσεις και πλευρές της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Οι εργαστηριακές ασκήσεις που επιλέχθηκαν για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος περιλαμβάνουν.
1ον Επιλογή - μελέτη άρθρων από συναφή με το μάθημα επιστημονικά περιοδικά.
2ον Παρουσίαση και σχολιασμός των άρθρων.
3ον Σύγκριση των άρθρων.
4ον Ανάλυση περιεχόμενου και θεωρητική υποστήριξη .
5ον. Σύγκριση των μεθοδολογικών
προσεγγίσεων.
6ον Συγκρότηση πλάνου έρευνας.
Η οργάνωση κάθε εργαστηριακής δραστηριότητας είχε διάρκεια 3 ωρών και περιλάμβανε τις παρακάτω φάσεις.
1ον Μελέτη προτεινόμενης Βιβλιογραφίας.
2ον Αναζήτηση άρθρων σε συναφή με το
μάθημα επιστημονικά περιοδικά.
3ον Αναζήτηση άρθρων σε ηλεκτρονικής μορφής περιοδικά.