Διδάσκουσα: Μ.
Καλδρυμίδου
1.
Μαθηματικά και Εκπαίδευση
2.
Θεωρίες Μάθησης και Μαθηματικά.
3.
Έννοιες της Διδακτικής των Μαθηματικών.
Το θεωρητικό μέρος αποτελείται από 3 θεματικές ενότητες, σύμφωνα με τον Οδηγό Σπουδών του Τμήματος:
1. Στοιχεία Οργάνωσης του Μαθητικού Περιεχομένου.
2. Θεωρίες Μάθησης και Μαθηματικά.
3.
Στοιχεία Θεωρία της Διδακτικής Μαθηματικών.Γίνεται με τη μορφή διαλέξεων στο σύνολο των φοιτητών/τριών του αντίστοιχου εξαμήνου, όπως και τα
προηγούμενα ακαδημαϊκά έτη.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΜΕΡΟΣ
Το εργαστηριακό μέρος, που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο Προγράμματος Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών, γίνεται με τη μορφή εργαστηρίου στους φοιτητές/τριες του αντίστοιχου εξαμήνου. Έγιναν τέσσερα εργαστηριακά τμήματα των 35 ατόμων το κάθε ένα.Στόχος των εργαστηριακών μαθημάτων είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων στην ανάλυση του μαθηματικού περιεχομένου δραστηριοτήτων για το Νηπιαγωγείο. Πιο συγκεκριμένα:
Α) Οι φοιτητές/τριες προσεγγίζουν ενεργά τη διδακτική μετάπλαση των θεμελιωδών μαθηματικών εννοιών του Α.Π. του Νηπιαγωγείου μέσα από εργαστηριακές ασκήσεις ανάλυσης μαθηματικού περιεχομένου δοθέντων δραστηριοτήτων και μέσα από ασκήσεις κατασκευής δραστηριοτήτων για δοθέν μαθηματικό περιεχόμενο, και
Β) Οι φοιτητές/τριες διαμέσου αυτών των εργαστηριακών ασκήσεων αναλύουν και κατανοούν τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά των μαθηματικών εννοιών του αναλυτικού προγράμματος του Νηπιαγωγείου.Οι εργαστηριακές ασκήσεις που επιλέχθηκαν για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος ανήκουν στο Γεωμετρικό Άξονα του Αναλυτικού Προγράμματος και πιο συγκεκριμένα αναπτύχθηκαν οι παρακάτω θεματικές ενότητες:
1. Κλειστά / Ανοιχτά Σχήματα .
2. Κυρτά/ Μη Κυρτά Σχήματα
3. Αναγνώριση Σχημάτων και ιδιότητες αυτών
4. Διαφοροποίηση Γεωμετρικών Σχημάτων
5. Επεξεργασία χωρικών, γεωμετρικών και εννοιών
μεγεθών
6. Επεξεργασία
δραστηριοτήτων για την πρακτική άσκηση των φοιτητών/τριών
Η οργάνωση κάθε εργαστηριακής θεματικής ενότητας περιελάμβανε τις παρακάτω φάσεις:
Το διδακτικό περιβάλλον των εισαγωγικών δραστηριοτήτων περιελάμβανε γνωριμία με διαφορετικούς τρόπους διδακτικής προσέγγισης, όπως:
· Βιωματική προσέγγιση – Δραματικό παιχνίδι
· Εμπράγματες κατασκευαστικές δραστηριότητες – σχεδιασμός υλικού
· Επικοινωνιακές προσεγγίσεις με ανταλλαγές μηνυμάτων και μετασχηματισμούς πληροφοριών από ένα σύστημα αναπαράστασης σε άλλο.